Usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle olemme koonneet Pienkonepisteen usein kysytyt kysymykset. Jos et löydä vastausta omaan kysymykseesi, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme – autamme mielellämme oikean ratkaisun löytämisessä.

Yleistä Pienkonepisteestä

Onko Pienkonepiste kotimainen verkkokauppa?

Kyllä. Pienkonepiste.fi on kotimainen, yrittäjävetoisesti toimiva verkkokauppa Valkeakoskelta. Toimitamme tuotteita useista varastoista kaikkialle Manner-Suomeen.

Myyttekö myös kivijalkaliikkeessä?

Verkkokauppa on pääkanavamme. Emme pyöritä perinteistä myymälää, mutta suurimman osan tuotteista voi tilata noudettavaksi Valkeakosken välivarastolta. Tämä on mahdollista silloin, jos tuotteella toimitustapana on valittavissa “Tilaa ja nouda Valkeakosken varastolta”.

Onko Pienkonepisteellä kanta-asiakasohjelmaa?

Varsinaista pisteisiin perustuvaa kanta-asiakasohjelmaa ei tällä hetkellä ole, mutta tilaamalla uutiskirjeemme saat ensimmäisenä tietoa tarjouksista, uutuuksista ja ajankohtaisista kampanjoista. Rekisteröityneenä asiakkaana näet myös tilaushistoriasi ja pystyt tallentamaan osoitetietosi myöhempiä tilauksia varten.


Tilaukset ja maksaminen

Pitäeekö tilauksen tekemiseen rekisteröityä?

Ei tarvitse. Voit tehdä tilauksen joko rekisteröityneenä asiakkaana tai suoraan ilman erillistä asiakastiliä. Rekisteröityneenä voit helpommin seurata tilaushistoriaa ja nopeuttaa seuraavia tilauksia, mutta se ei ole pakollista.

Mitä maksutapoja voin käyttää?

Tarjoamme yleisimmät kotimaiset verkkomaksutavat, kuten pankkimaksut, korttimaksut sekä maksupalveluntarjoajien lasku- ja osamaksuvaihtoehdot. Lisäksi voit valita ennakkolaskun, joka lähetetään sähköpostiisi ja jonka voit maksaa omassa verkkopankissasi.

Tarkat tiedot maksutavoista näkyvät kassalla. Kassalle voi siirtyä huoletta ja palata takaisin kauppaan – tilaus syntyy vasta, kun maksu on suoritettu tai ennakkolasku on lähetetty sähköpostiisi.

Onko yrityksille, kunnille ja seuroille tarjolla laskutusvaihtoehtoa?

Kyllä. Yritykset, kunnat, seurat ja muut yhteisöt voivat tehdä tilauksia laskulla. Maksuehto määräytyy tapauskohtaisesti (esimerkiksi ennakkomaksu tai erikseen sovittu maksuehto).

Jätä tilaus tai tarjouspyyntö sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@pienkonepiste.fi tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi lisätietoja.

Voinko muokata tilaustani jälkeenpäin?

Tilausta ei voi muokata itse verkkokaupassa tilauksen tekemisen jälkeen, mutta ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Selvitämme, voimmeko tehdä muutoksia ennen kuin tilaus etenee käsittelyssä tai on lähetetty.

Tilaukseen voi lisätä tuotteita, jos sitä ei ole vielä lähetetty. Tilaa haluamasi tuotteet ja valitse toimitustavaksi "Lisätilaus avoimeen tilaukseen" – tällöin sinun ei tarvitse maksaa uusia toimituskuluja.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Kyllä. Voit peruuttaa tilauksen, jos sitä ei ole vielä lähetetty. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian, niin tarkistamme tilanteen ja teemme peruutuksen, mikäli se on vielä mahdollista.


Toimitus ja toimitusajat

Kuinka nopeasti tuotteet toimitetaan?

Jokaisella tuotteella on oma toimitusaikansa tuotesivulla. Toimitusaika perustuu sekä meidän että tavarantoimittajiemme varastotilanteeseen. Ilmoittamamme toimitusaika kertoo, milloin tuote on perillä – ja se sisältää koko toimitusketjun (tilausten käsittelyn ja kuljetusyhtiön kuljetusajan).

Mitä toimitustapoja on saatavilla?

Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti Postin paketti- ja noutopistepalveluiden kautta. Suuremmat, yli 35 kg painavat tai kookkaat lähetykset kuljetetaan joko omalla kalustollamme tai rahdilla (esimerkiksi Postin tai PostNordin rahtipalvelut), riippuen tuotteesta ja toimitusosoitteesta.

Toimitatteko kaikkialle Suomeen?

Kyllä. Toimitamme tilauksia koko Manner-Suomeen valittavissa olevien kuljetus- ja noutopistevaihtoehtojen mukaisesti. Toimitamme myös Ahvenanmaalle, mutta nämä tilaukset tulee tehdä asiakaspalvelun kautta sähköpostitse, jotta voimme huomioida erityisehdot ja verotuskäytännöt.


Hinnoittelu ja hinnat

Miten Pienkonepisteen hinnat määräytyvät?

Hintatason tehtävänä on tukea tekemistä ja pitkäjänteistä harrastamista – ei pelkästään jatkuvien alennuskampanjoiden pyörittämistä. Emme lupaa olevamme aina halvin, mutta huolehdimme siitä, että hinta on järkevä suhteessa tuotteiden laatuun ja käyttötarkoitukseen.

Hintarobottimme seuraa aktiivisesti markkinaa ja vertailee hintoja, jotta hintataso pysyy kilpailukykyisenä. Näin voit luottaa siihen, että tuotteet hinnoitellaan linjaan yleisen markkinahinnan kanssa – ilman turhaa kikkailua.


Saatavuus ja tuotekuvaukset

Mitä tarkoittaa, jos tuote on “Saatavilla”?

“Saatavilla” tarkoittaa, että tuotteen saatavuus on varmistettu ja tuote voidaan toimittaa ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. Toimitusaika kertoo, milloin tuote on perillä.

Mitä tarkoittaa “Tilaustuote”?

Tilaustuote on tuote, jonka saatavuutta ei ole vahvistettu etukäteen varastosta, vaan saatavuus varmistuu aina tilauksen jälkeen. Tuotesivulla näkyy toimitusaika-arvio, joka tarkentuu tilauksen jälkeen, kun valmistaja tai maahantuoja vahvistaa saatavuuden ja toimitusajankohdan.

Mitä tarkoittaa “Tehdastilaustuote”?

Tehdastilaustuote on käytännössä tilaustuote, joka tilataan usein suoraan valmistajalta tai maahantuojalta. Näissä tuotteissa toimitusaika on yleensä pidempi kuin normaalissa tilaustuotteessa. Tuotesivulla näkyvät toimitusaika-arviot ovat arvioita saapumisesta ja tarkentuvat tilauksen jälkeen valmistajan tai toimittajan vahvistuksen perusteella.

Miksi tuote on saatavilla, mutta toimitusaika on pitkä?

Yleisimmät toimitusaikamme ovat tyypillisesti 1–4 arkipäivää, mutta osa tuotteista voi sijaita varastossa, josta lähetyksiä lähtee esimerkiksi vain kerran viikossa, tai varasto voi olla ulkomailla. Tällöin toimitusaika on pidempi, vaikka tuote on saatavilla. Tämä on huomioitu tuotesivulla näkyvässä toimitusajassa – näin tiedät etukäteen, milloin tuote on sinulla.

Mistä tiedän, sopiiko varaosa omaan laitteeseeni?

Monilla varaosilla on laajasti yhteensopivuustietoja tuotekuvauksessa. Suosittelemme tarkistamaan laitteen merkin, mallin ja tarvittaessa valmistenumeron. Varmimman tiedon saat kuitenkin vertaamalla varaosakuvista tai laitteen räjäytyskuvasta löytyvää varaosanumeroa tuotetiedoissa ilmoitettuun varaosanumeroon.

Jos tuotteen varaosanumero täsmää, se on luotettava tieto sopivuudesta, vaikka juuri sinun laitteesi mallia ei olisi erikseen mainittu tuotetiedoissa. Jos olet epävarma, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme – autamme oikean osan valinnassa ennen tilausta.


Tilauksen seuranta

Miten voin seurata tilaustani?

Heti tilauksen tekemisen jälkeen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Vahvistuksessa on linkki tilauksen seurantaan, josta näet tilauksesi käsittelyvaiheet.

Kun tilaus on lähetetty, tilauksen seurantaan lisätään myös kuljetusyhtiön seurantalinkki, josta voit seurata paketin matkaa. Rekisteröityneenä asiakkaana näet tilauksesi ja niiden tilan myös kirjautumalla verkkokauppaamme omilla tunnuksillasi.

En saanut tilausvahvistusta tilauksen jälkeen – mitä teen?

Tilausvahvistus toimitetaan automaattisesti heti tilauksen jälkeen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tarkistathan myös roskapostikansion sekä mahdollisen “Muut” tai “Tarjoukset” -kansion.

Jos tilausvahvistusta ei löydy näistäkään kansioista, olethan meihin yhteydessä – tarkistamme tilanteen ja varmistamme, että tilauksesi on rekisteröitynyt oikein.

Mitä tarkoittaa tilausseurannassa “Matkalla välivarastoon”?

“Matkalla välivarastoon” on normaali osa toimitusprosessiamme. Se tarkoittaa, että tuote on matkalla Valkeakosken välivarastollemme, josta se lähetetään eteenpäin sinulle. Tämä välietappi on huomioitu jo tuotesivulla näkyvässä toimitusajassa, eli se ei pidennä aiemmin ilmoitettua kokonaisaikaa.


Pakkaaminen ja ympäristö

Miksi pakkaus voi näyttää käytetyltä tai avatulta?

Kierrätämme ja hyödyn nämme pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja, joissa tavaraa tulee meille. Tämän vuoksi lähetyksen ulkopakkaus voi joskus näyttää käytetyltä tai aiemmin avatulta.

Pahvilaatikoita tulee meille vuosittain tuhansia, ja käyttämällä niitä uudelleen vähennämme jätettä ja säästämme resursseja. Tuotteet itse ovat aina uusia – vain ulompi laatikko on kierrätetty.


Palautukset, takuu ja reklamaatiot

Voinko palauttaa tuotteen, jos se ei olekaan sopiva?

Kuluttaja-asiakkaalla on etämyynnissä lain mukainen palautusoikeus tietyin ehdoin. Tuotteen tulee olla myyntikelpoinen, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Tarjoamme pidennetyn 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden.

Huomioithan, että palautuslähetyksestä veloitamme 8,90 € kiinteän palautuskulun, joka vähennetään hyvitettävästä summasta. Tällä katetaan palautuslähetyksestä syntyviä toimituskuluja. Tarkemmat ohjeet löydät sivulta Vaihto- ja palautusohje.

Miten toimin, jos tuote on viallinen tai rikkoutuu takuun aikana?

Jos tuote on saapuessaan viallinen tai siinä ilmenee vika takuuajan puitteissa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Kerro tilausnumero, kuvaile vika ja liitä mukaan kuvat, jos se on mahdollista. Opastamme seuraavissa askelissa ja hoidamme asian joko oman tai valmistajan takuuprosessin kautta.


Yritykset ja jälleenmyyjät

Voinko tehdä suuremman tilauksen yritykselleni tai seuralle?

Kyllä. Toimitamme tuotteita myös yrityksille, kunnille, seuroille ja jälleenmyyjille. Voit tilata yksittäisiä tuotteita tai suurempia eriä esimerkiksi huolto-, varaosa- tai varustetarpeisiin. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin katsotaan yhdessä sopivin ratkaisu.

Saanko alennusta suurista tilauksista?

Kyllä. Suurempiin tilauksiin voidaan myöntää alennuksia tapauskohtaisesti. Lähetä meille tiedot haluamastasi tuotteesta tai tuotteista sekä arvioidusta määrästä, niin teemme tarjouksen ja räätälöimme hinnoittelun tilanteesi mukaan.


Asiakaspalvelu ja yhteydenotto

Miten voin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@pienkonepiste.fi tai WhatsAppin kautta numerosta +358 50 367 0577 (WhatsApp).

Kaikki yhteystietomme, mahdolliset puhelinnumerot ja lisätiedot löydät myös sivulta Yhteystiedot. Pyrimme vastaamaan kaikkiin kyselyihin mahdollisimman nopeasti – WhatsApp-viesteihin usein myös varsinaisten aukioloaikojen ulkopuolella.

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä – autamme mielellämme löytämään oikean tuotteen ja ratkaisun juuri sinun tarpeeseesi.